R O M Â N I A

JUDEŢUL SATU MARE

CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI

         T I R E A M

Nr. 2737 din 22.09.2020.

 

 

 

 

                                                                 Proces – verbal

încheiat azi data de  22 septembrie 2020 cu ocazia desfăşurării lucrărilor şedinţei  Consiliului local al comun al Tiream, întrunit în şedinţă extraordinară

 

 

         Consiliul local al comunei Tiream, a fost convocat în şedinţă extraordinară pentru data de 22 septembrie 2020, orele 14,00 în baza  Dispoziţiei nr.226/2020, emisă de primarul comunei Tiream la data de 18.09.2020.

Publicitate şedinţei s-a realizat prin  publicarea Anunţului de şedinţă  şi a Odinii de zi în data de 19.09.2020 pe site-ul comunei Tiream, în conformitate cu prevederile Legii privind transparenţa decizională în administraţia publică locală nr.52/2003 şi a art.135,alin.,(4) din O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ, iar procesul – verbal de afișaj a proiectelor de hotarare  la avizierul primăriei , conform procesului – verbal de fişaj nr. 2709/19.09.2020.

            Invitaţia consilierilor locali  la şedinţă  s-a făcut în scris prin convocatorul înregistrat sub nr.2707/ 18.09.2020.

           În urma convocării  făcute  în scris,  la şedinţă sunt prezenţi un număr de 11 consilieri  locali  din totalul de 11  în funcţie, după cum urmează : Babtan Dorel, Budai Csaba, Kontz Zoltan,Lib Beata ,Magdas Elisabeta, Man Niculae, Reszler Adalbert -Gheorghe,  Straţi  Vasile, Suciu  Irina , Vinkler Valter , Zold Maria Tunde  .

            În calitate de invitați au participat: domnul Indre Nicolae în calitate de  delegat sătesc  al satului Vezendiu și doamna dorector coordonator al unităților de învățământ din raza comunei Tiream , Borhidan Maria.

Prezenţa consilierilor locali fiind majoritară, sunt îndeplinite prevederile art. 137, alin.(1) din O.U.G. 57/2019 privind Codul administrativ.  Şedinţa se consideră statutară.

Din partea executivului participă la şedinţa consiliului local :dl. primar Tar Nicolae şi  d-na  secretar  general Grigoraş Maria.

Dl.primar, Tar Nicolae,prezintă ordinea de zi  a ședinței și o supune aprobării consiliului local, prin vot, în conformitate cu prevederile art.135,alin.(7), din Ordonanţa de urgenţă nr.57/2019 privind Codul administrativ.

            În urma  votului deschis, exprimat prin ridicare de mâini , ordinea de zi a şedinţei,este aprobată  cu votul unanimității consilierilor locali în funcție : Babţan Dorel, Budai Csaba,   Kontz Zoltan,Lieb Beata, Magdas Elisabeta,  Man  Niculae, Reszler Adalbert – Gheorghe,  Straţi  Vasile, Suciu Irina , Vinkler Valter şi Zold Maria -Tunde.

Voturi împotrivă: nu sunt.

Abţineri:  nu sunt.

            În urma supuneri la vot , Ordinea de zi aprobată conţine  2 puncte, care  sunt  dezbătute în următoarea ordine:

        1). Aprobarea procesului -.verbal al şedinţei  extraordinare a Consiliului local din data de 02.09.2020;

            2) Proiect de hotărâre privind rectificarea Bugetului local de venituri şi cheltuieli al Comunei Tiream, pe anul 2020;

           Iniţiator proiect: Primarul comunei Tiream, dl.Nicolae TAR.

D-na. preşedinte de şedinţă, consilier local ZŐLD MARIA-TÜNDE ,   preia lucrările şedinţei  consiliului local şi dă cuvântul d/nei secretar general pentru supunerea la vot a  pricesului – verbal al ședinței din data de  02.09.2020, respectiv:

         Pct.1. Aprobarea procesului - verbal al şedinţei extraordinare  a Consiliului local  al comunei Tiream din data de 02.09.2020;

 

 

D-na secretar general Grigoraş Maria,supune aprobării consiliului local procesul verbal al şedinţei extraordinare din data de  02.09.2020, conform art.138 ,alin.(15) din O.U.G. 57/ 2019 privind Codul administrativ, modificată; .

 În urma votului deschis, exprimat prin ridicare de mâinii,  procesul –verbal  este aprobat cu  9 voturi „pentru”, și două abțineri.

           Au votat pentru următori consilieri locali :  Budai Csaba,   Kontz Zoltan,  Magdas Elisabeta,  Man  Niculae, Reszler Adalbert – Gheorghe,  Straţi  Vasile, Suciu Irina , Vinkler Valter şi Zold Maria -Tunde.

           Voturi împotrivă: nu sunt.

            Abţineri:  dl.consilier Babtan Dorel și d-na consilier Lieb Beata .

După aprobarea procesului - verbal  de către consiliul local, doamna secretar general, Grigoraş Maria , informează preşedintele de şedinţă, cu privire la cvorumul  și  majoritatea necesare  pentru adoptarea hotărâri şi informează consilierii locali  cu privire la prevederile articolului 228 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, referitor la Regimul general aplicabil conflictului de interese pentru aleşii locali:

“art..288, alin. (1)- Alesul local aflat în conflict de interese în condiţiile prevăzute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare, are obligaţia să se abţină de la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la încheierea sau participarea la încheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru:
a) soţ, soţie sau rude ori afini până la gradul al II-lea inclusiv;                                                                                                                                                          b) orice persoană fizică sau juridică faţă de care alesul local are calitatea de debitor al unei obligaţii;
c) o societate la care deţine calitatea de asociat unic ori funcţia de administrator sau de la care obţine venituri;
d) o altă autoritate din care face parte;
e) orice persoană fizică sau juridică, alta decât autoritatea din care face parte, care a făcut o plată către acesta sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestuia;
f) asociaţie sau fundaţie din care face parte”.

Nici un consilier local nu anunţă  faptul că  s-ar afla întrun conflict de interese cu privire la aprobarea proiectelor de hotărâre aprobate la ordinea de zi .

D-na secretar general : Constat că nu avem cazuri de incompatibilitate.

D-na.  preşedinte de şedinţă, consilier local ZŐLD MARIA TÜNDE  supune dezbaterii   și aprobării proiectul de hotărâre aprobat la ordinea de zii,respectiv:

           Pct.2. Proiect de hotărâre privind rectificarea Bugetului local de venituri şi cheltuieli al Comunei Tiream, pe anul 2020;

D-na. președinte de ședință, ZŐLD MARIA-TÜNDE, prezintă proiectul de hotărâre  inițiat de dl.primar  Tar Nicolae.
            Preşedinţi comisiilor  de specialitate  nr.1, nr.2 şi nr. 3, prezintă  avizele de aprobare  acordate  proiectului de hotărâre, fără obiecţiuni.

Cvorumul necesar pentru aprobarea acestui proiect de hotărâre, conform art. 139 alin. (3) , lit.a) din O.U.G. 57/2019 privind Codul administrativ , este votul majorităţii absolute  a  consilierilor locali în funcţie, respectiv 6 voturi „pentru”.
            D-na  preşedinte de şedinţă,
ZŐLD MARIA-TÜNDE, întreabă dacă sunt  propuneri de modificare sau completare a proiectului de hotărâre prezentat.

Dacă  sunt, vă rog să faceţi propuneri..

Dl.cons. Man Niculae spune : domnule primar înainte de a supune la vot proiectul de hotărâre prezentat , vă rog sa ne prezentați mai explicit modul de folosire a fiecărei  sume propusă pe capitole de cheltuieli.

Dl.primar spune : așa cum cum reiese si din referatul de aprobare transmis fiecărui consilier odată cu proiectul de hotarare, suma de 550.000 lei  primită la bugetul local din  fondul de rezervă aflat la dipoziția Guvernului , prin proiectul de hotărâre iniţiat, propun rectificarea bugetului local  cu suma de +550.000 lei respectiv majorarea bugetului local de la nivelul sumei de 4.516.000 lei la nivelul sumei de   5.066.000 lei , precum şi între capitolele de cheltuieli  ale acestuia , în vederea acoperiiri cheltuielilor propuse, respectiv,propun :

  • capitolului de cheltuieli (51) Adm. Publică ..................................................200.000 lei ,

      din care :  -pentru cheltuieli de personal.......................................................... 50.000 lei ;

                     - cheltuieli materiale .........................................................................150.000 lei, pentru plata prestatorilor de servicii(ing.topograf pentru fondul funciar, auditorii  publici, telefonie fixă și  mobila, administrarea  pagina de internet, etc.), furnituri de birou, reparații xerox, reparații computer,întreținere buldoexcavator, etc.

  • capitolului de cheltuieli (65) Invatamant……………..………………………… +95.000 lei,

  din care : -reparatii capitale Grădinița cu program normal Tiream.................... 85.000 lei

                       - cheltuieli materiale Scoala gimnazială Tiream............................... 10.000 lei;

- capitolului de cheltuieli *67) Cultură ..............................................................+135.000 lei,

              din care :- reparații capitale  Sala de nunții ...............................................120.000 lei

                       - cheltuieli materiale .................................................................. ..15.000 lei,

  • capitolului de cheltuieli (68) Asistență socială..........................................+100.000 lei ,

 pentru achitarea  indemnizațiilor persoanelor cu handicap și achitarea   salariilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap  pe luna septembrie 2020.

  • Capitolul de cheltuieli (70) Gospodărire comunală ……………………….+ 20.000 lei

pentru cheltuieli materiale , iluminat public și alte cheltuieli de intreținere.

Dl cons. .Man Niculae:domnule primar, buldoexcavatorul nu se poate întreține singur?

Dl.primar, răspunde: nu deoarece multe lucrării  se fac pe domeniul public.

Dl.cons. Babtan Dorel: domnule primar vă rog să ne prezentați ultima  chitanță prin  care s-a achitat contravoaloarea  lucrărilor efectuate de cetățeni cu buldoexcavatorul.

Dl.primar : prezintă  ultima  chitanță  achitată de către dl. Matei Claudiu, în valoare de 120 lei, în data de 18.09.2020.

Dl. Cons. Man Niculae,  domnule primar , constat că  toate lucrările  sunt executate de aceeași firmă prin atribuire directă a contractelor de lucrării , fără să organizați nici o licitație, de ce ?

Dl.primar spune : am recurs la  procedura de atribuire directă a lucrărilor pentru că valoarea acestora se încadrează în suma prevăzută de lege pentru atribuire directă, ce sens avea să organizăm licitație, să mai  cheltuim  bani în plus  și să pierdem timpul prețios pentru executarea lucrărilor.

Dl.cons. Man Niculae, domnule primar a-ți   postat pe site-ul comunei faptul că a-ți câștigat un proiect din fonduri PNDL , respectiv construirea grădinitei în localitatea Tiream, când a-ți câștigat ?

Dl.primar spune : în anul  2017, am depus 7 proiecte și am câștigat un proiect , respectiv: Construire(Realizare și dotare) Grădiniță cu  Program Normal Tiream, 4 grupe, din localitatea Tiream, comuna Tiream,județul Satu Mare , cu finanțatre  prin Programul Național de Dezvontare Locală – PNDL., în valoare de 1.244.000.lei.

Dl.Man Niculae: domnule primar,de ce nu a-ți implementat proiectul  câștigat ?

Dl.primar, am renunțat la proiect pentru că   deși  l-am pus la licitație pe SEAP de trei ori ,nu s-a prezentat nimeni la licitație ,suma fiind prea mică  și nu s-a putut realiza din suma respectivă . Acest subuiect  a fost discutat în ședința consiliului local la vremea respectiva. Suma care trebuia suplimentată  era peste 700.000 lei . Prin urmare din suma de 600.000 lei am reabilitat  edificiul vechi Grădinițe existente, care oricum trebuia reabilitată.

 Dl. Cons. Man Niculae , propune următoarea modificare a proiectului de hotarare, respectiv suma de 550.000 lei să fie  alocată următoarelor capitole de cheltuieli:

  • capitolului de cheltuieli (51) Adm. Publică ..................................................70.000 lei ,

      din care :  -pentru cheltuieli de personal.......................................................... 50.000 lei ;

                     - cheltuieli materiale .........................................................................20.000 lei, capitolului de cheltuieli (65) Invatamant……………..………………………… +10.000 lei,

  din care : - cheltuieli materiale Scoala gimnazială Tiream........................... 10.000 lei;

  • capitolului de cheltuieli (68) Asistență socială..........................................+100.000 lei ,

 pentru achitarea  indemnizațiilor persoanelor cu handicap și achitarea   salariilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap  pe luna septembrie 2020.

 

  • Capitolul de cheltuieli (70) Gospodărire comunală ……………………….+ 20.000 lei

pentru cheltuieli materiale , iluminat public și alte cheltuieli de intreținere.

  • Capitolul de cheltuieli (84) Drumuri, străzi………………………………...+350.000 lei

D-na. preşedinte de şedinţă, ZŐLD MARIA-TÜNDE , supune la vot  propunerea de modificare  a proiectului de hotărâre, făcută de dl.cons. Man Niculae.

           În urma votului deschis, exprimat prin ridicare de mâinii,propunerea este aprobată cu 6 voturi “pentru” 4 voturi “împotrivă“ și o abținere, fiind astfel adoptată HCL. Nr.32 din 22 septembrie 2020.         

Au votat „pentru”, următorii consilieri locali: Babtan Dorel,  Kontz Zoltan,Lieb Beata , Man Niculae, Reszler Adalbert – Gheorghe și  Straţi Vasile ,

Au votat împoptrivă , următorii consilieri locali: Budai Csaba, Magdas Elisabeta,                                                                 , Vinkler Valter  şi  Zold  Maria Tunde.

S-a abținut de la vot : d/na cons. Suciu Irina.

Alte probleme ridicate de consilierii locali:

            Dl.cons.Babtan Dorel spune : odată ce consiliul local a aprobat  efectuarea unor lucrării, eu zic că  ar trebui să fie invitați și la recepția lucrărilor.

D/na director, în consiliul de administrație a Școlii sunt  desemnați doi consilieri locali , cine sunt aceștia ?

           D-na director, Borhidan Maria , răspunde: domnul cons. Budai Csaba și d-na cons. Zold Maria – Tunde.

          Dl.cons. Babtan Dorel  întreabă: dumneavoastră d-na cons. Zolt Maria – Tunde, a-ți fost invitata la vreo recepție de lucrări făcută  la Grădiniță ?

         D-na cons. Zold Maria – Tunde răspunde: nu am participat.

          Dl.cons. Babtan Dorel , continuă : nici eu nu am fost invitat însă fiind interesat m-am dus incognito  și   drept să spun , eu nu sunt de acord  să fie puși  cei doi stâlpi  în mijlocul  Sății de nunții , domnule primar ,dacă este posibil vă rog  vorbiți cu executantul lucrării și să remediați această problemă.

         Dl. Primar spune : cei doi stâlpi sunt stâlpi de susținere a plafonului , însă dacă este posibil voi vorbi cu executantul sa   fie rezolvată  așa cum doriti dumneavoastră.

  Nu sunt alte întrebări, interpelări, petiţii şi /sau informării.

  D-na.preşedinte de şedinţă,consilier local ZŐLD MARIA-TÜNDE, mulţumeşte primarului,  consilierilor pentru participarea la şedinţa şi declară încheiate lucrările şedinţei consiliului local, convocat în şedinţă extraordinară, prin Dispoziţia nr.226/2020 emisă de primarul comunei Tiream la data de 18 septembrie  2020

 

                                   Tiream, la  22 septembrie 2020.

 

 

        Preşedinte  de  şedinţă,                                 Secretar general UAT Tiream

     Consilier local: Zőld Maria Tünde                                         jr. Maria Grigoraş